خرید از سراسر دنیا


» با رعایت کردن این موارد در عید چاق نمی‌شویم

با رعایت کردن این موارد در عید چاق نمی‌شویم

با رعایت کردن این موارد در عید چاق نمی‌شویم

در ایام عید و قرنطینه نمی‌توانیم با علاقه خود به انواع غذاها، مبارزه نماییم. هم دوست داریم تمام طعم‌ها را بچشیم و هم دوست نداریم چاق شویم. اکثر آقایان و خانمهایی که دارای رژیم غذایی هستند، پس از تعطیلات از اضافه وزن خود شاکی هستند.در ادامه نکاتی را به شما می گوییم که می‌توانید هر چقدر دلتان خواست بخورید اما چاق نشوید، بالاخره این رویای دیرینه امکان‌پذیر شد.

۱. خود را محدود نکنیم

با تماشای خوراکی‌های خوشمزه که برای ما لذت بخش هستند خود را محدود نکنیم، اینطور طمع خوردن را در خود ایجاد می کنیم و بیش از پیش می‌خوریم.

۲. مایعات به قدر کافی بخوریم

شیرینی‌ها در زمره مواد غذایی قرار دارند که بر اثر کم آبی بدن، میل به خوردن‌ آنها چند برابر می‌گردد. در روز به قدر ۳ الی۵ لیوان آب بنوشیم و چنانچه آب میوه و شربت نیز بود مصرف کنیم. مایعات موجب می شوند که بدن ما از وضغیت قحطی‌زدگی نجات یابد و دیگر حرص خوردن زیاد را تجربه نکنیم.

۳. نخست از سالاد آغاز کنیم به جای سوپ

موقعی که زیاد گرسنه ایم و قصد داریم تمام غذاها را امتحان نماییم نخست از سالاد آغاز کنیم. نخست سالاد و موادخام سبزیجات را میل کنیم که زودتر موجب سیری ما می شوند و هضم می‌گردند. مواد غذایی خام را اگر پس از غذاهای گوشتی بخوریم در معده‌ ما می‌گندد و هیچ فایده ای برای ما ندارد. لذا پیش از غذای اصلی و پخته سالاد میل کنیم.

۴. از مزه لذت ببریم نه از حجم زیاد

باید آجیل‌ها را در دهانمان جوییده، مزه کرده و تلاش نماییم بشماریم که لااقل ۱۰ دفعه یک دانه را بجوییم. غذاها را در دهانمان جا به جا کنیم برای نمونه ۵ دقعه در طرف راست دهان و ۵ دفعه در طرف چپ دهان بجوییم.

۵. فکر نکنیم از دست رفته‌ایم

با یک یا سه دفعه رعایت نکردن گمان نبریم که از دست رفته‌ایم. نمی‌شود هم چاق بود و هم افسرده. خوب است رعایت نماییم اما اگر نشد از وعده بعد آغاز نماییم و اگر دوباره نشد کوشش خود را متوقف نکرده و چنانچه پس از عید نیز فهمیدیم ۳ کیلو اضافه وزن پیدا کرده‌ایم، در یک ماه می‌شود به وزن عادی خود برگشت.


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


هدیه خرید جدیدترین تبلت سامسونگ (بک کاور و محافظ رایگان) هدیه خرید جدیدترین تبلت سامسونگ (بک کاور و محافظ رایگان) مشاهده