ثروتسازی با هیپنوتیزم


» اضطراب و راههای درمان آن

اضطراب و راههای درمان آن

اضطراب و راههای درمان آن

این خوراکی‌ها موجب بدتر شدن اضطراب می شوند

قهوه

ارتباط قهوه و اضطراب شاید خیلی تعجب آور نباشد، خصوصا به این خاطر که خیلی از غذا‌ها و نوشیدنی‌ها دارای کافئین می باشند. احتمال دارد شما بی آن که فهمیده باشید ، بار‌ها از این ترکیب محرک اضطراب استفاده نمایید. کافئین قادر است هورمون استرس کورتیزول را که موجب بالا رفتن ضربان قلب و فشار خون می‌گردد، آزاد کند. این هورمون‌ها موجب ایجاد اضطراب شده و نیز خوابیدن را دشوارتر می‌کنند که این امر تنها اضطراب را تشدید می‌کند.

نوشیدنی‌های انرژی زا

خیلی از نشانه های مشکلات سلامت روان مثل اضطراب، استرس و افسردگی در نتیجه افراط در استفاده از نوشابه‌های انرژی زا می باشد. طبق گفته کالج آمریکایی قلب و عروق، نوشابه‌های انرژی زا با بالا رفتن ضربان قلب و افزایش فشار خون و نیز ایجاد تغییر در فعالیت الکتریکی قلب و حتی با سکته مغزی و تشنج همراه بوده اند.

نان سفید

چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟ مطلب مرتبط چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟

نان سفید، برنج سفید یا ماکارونی سفید دارای مواد فرآوری شده و قند‌های تصفیه شده‌ای می باشند که در مجموع برای رژیم سالم هیچ سودی ندارند و بر روحیه شما اثر گذار هستند.

شکلات

شکلات دارای قند و کافئین می باشد. بعضی اشخاص به شکلات اعتیاد پیدا می‌کنند و با ترک مصرف آن به حالات اضطرابی مبتلا می‌شوند.

غذا‌های سرخ شده

غذا‌های سرخ شده امکان دارد علاوه بر استرس و اضطراب به افسردگی نیز منجر شوند. انجمن اضطراب و افسردگی آمریکا گفته است حدودا نیمی از مبتلایان به افسردگی اضطراب هم دارند. غذا‌های سرخ شده با بیماری قلبی ارتباط دارند. این غذا‌ها قادرند شریان‌های شما را مسدود نمایند.

راههای کاهش اضطراب

به شکل منظم تمرین کنید

ورزش می تواند در تسکین نشانه های اضطراب و تقویت روحیه شما بسیار تاثیرگذار باشد. فعالیت جسمی متوسط مثل پیاده روی به طول ۶۰ دقیقه، ۴ روز در هفته قادر است تقریباً به اندازه دارو برای کاهش اضطراب اثرگذار باشد.

به برنامه خواب بچسبید

اضطراب قادر است خوابیدن را سخت کند و استراحت نکردن نیز در اضطراب بیشتر نقش ایفا می کند.

با این حال راههای موثری برای بهتر خوابیدن با اضطراب وجود دارد، مثل داشتن روال خواب که شامل رفتن به رختخواب و بیدار شدن همزمان در هر روز است. در مجموع، سعی کردن به منظور نزدیک شدن به ۷ تا ۹ ساعت خواب توصیه شده در هر شب می تواند به حفظ اضطراب یاری رساند. خواب به مقدار ناکافی موجب افزایش تولید هورمونهای استرس زا می شود که می تواند اضطراب را تشدید نماید.

سالم بخورید و از مصرف مواد مضر خودداری کنید

پژوهشها بیانگر آن است که رژیم غذایی پر چربی، قند و کربوهیدراتهای تصفیه شده می تواند ۲۵٪ خطر اضطراب را بالا ببرد. از سوی دیگر، خوردن یک رژیم غذایی مملوء از غذاهای طبیعی و سالم مثل میوه ها، سبزیجات و حبوبات، علاوه بر جلوگیری از میان وعده های قندی، می تواند به کنترل کردن اضطراب کمک نماید. به علاوه باید از مصرف الکل پرهیز نمایید.

مکمل هایی مانند منیزیم را امتحان کنید

منیزیم یک مکمل معدنی می باشد که نشان داده است می تواند اضطراب را کم کند. یک پژوهش علمی از ۱۸ مطالعه در سال ۲۰۱۷ نشان داد که استفاده از مکمل های منیزیم با کم شدن اضطراب ذهنی یا احساس اضطرابی که مردم دارند همراه می باشد.

یوگا

یکی از راههای مقابله با استرس انجام دادن حرکات یوگا مانند شاواسانا یا حرکت جسد می باشد که حرکاتی خیلی مفید برای این مشکل است. یک تمرین دیگر که می‌شود برای از بین بردن استرس به آن اشاره کرد تمرین پاک کردن ذهن می باشد. ذهن ما خیلی فعال است و از یک فکر به فکر دیگر کشیده می‌شود. به گذشته می رود و آینده را ترسیم می‌کند. تمام این فعالیتهای ذهن موجب خستگی و اضطراب می شوند. یوگا روشهای زیادی را به منظور آرام کردن ذهن در اختیار ما می گذارد که یکی از این راهها تنفس عمیق می باشد. ما باید آگاه باشیم که در زمان حال نفس می‌کشیم. بنابراین به منظور پاک نمودن ذهن از استرسها بر روی هر دم و بازدم خود تمرکز نمایید.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده