خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» مواد غذایی که موجب افزایش ضریب هوشی می شوند

 مواد غذایی که موجب افزایش ضریب هوشی می شوند

 مواد غذایی که موجب افزایش ضریب هوشی می شوند

۱. ماهی سالمون

سالمون در زمره غنی‌ترین منابع اسید‌های چرب امگا۳ و کولین می باشد. امگا ۳ به بهبود سلامت قلب و عروق، سلامت مغز و عملکرد شناختی همچنین کاهش التهاب و تقویت سیستم ایمنی کمک می نماید.

۲. میوه‌ها و سبزیجات رنگارنگ

گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع مطلب مرتبط گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع
آنتی‌اکسیدان‌هایی که در میوه‌ها و سبزیجات رنگارنگ موجود هستند، رادیکال‌های آزاد موجود در بدن را فرو نشانده و التهاب را کم می کنند. التهاب در مغز می‌تواند خطر مبتلا شدن به زوال عقل، آلزایمر، بیماری پارکینسون همچنین خطر ابتلا به افسردگی را افزایش دهد.

۳. شکلات

جدا از انرژی و اندورفینی که از خوردن شکلات کسب می کنید، یادگیری و حافظه شما هم بهبود پیدا می کند. مقدار کافئین موجود در شکلات شما را هوشیار و متمرکز نگه خواهد داشت، در حالی که فلانوئید‌های موجود در آن عملکرد مغز را بهبود می‌دهد.

۴. زردچوبه

تحقیقات صورت گرفته نشان داده است که این ادویه همه‌کاره برای سلامتی است، از کاهش التهاب آرتروز تا درمان ناراحتی روده. همچنین زردچوبه به علت تأثیر مثبت بر مولکول‌های مغز که عملکرد شناختی را پشتیبانی می‌کنند، هم تحسین گردیده است.

۵. چای سبز ماچا

چای ماچا فواید بسیاری برای سلامتی دارد، از جمله فواید آن می شود به بهبود عملکرد شناختی در مواردی مثل توجه، حافظه و هوشیاری اشاره نمود.

۶. نخود

نخود مواد مغذی خیلی متنوعی دارد که برای سلامت مغز سودمند می باشند. این ماده غذایی از کربوهیدرات‌های پیچیده تشکیل گردیده که منبع اصلی سوخت مغز می باشند. نخود همچنین دارای منیزیم است که به رگ‌های خونی قابلیت ارتجاعی داده و باعث می‌شود خون بیشتری به مغز برسد. خون بیشتر در مغز به معنای کارکرد حداکثری آن می باشد.

۷. مواد خوراکی حاوی ویتامین C

غذا‌های سرشار از ویتامین C مثل آب پرتقال و توت فرنگی می‌توانند به سلامت مغز کمک نمایند، چون حفظ سطح ویتامین C سالم می‌تواند در مقابل زوال شناختی و بیماری آلزایمر اثر محافظتی داشته باشد.

۸. سبزیجات برگدار سبز

اثبات گردیده است که سبزیجات برگدار به کند شدن روند زوال شناختی کمک می‌نمایند، چون ویتامین K و فولات بسیاری دارند.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


تبدیل عکس های معمولی به عکس های آتلیه ای تبدیل عکس های معمولی به عکس های آتلیه ای مشاهده