دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!


» اثرات مهم و شگفت انگیز مطالعه روی سلامت

اثرات مهم و شگفت انگیز مطالعه روی سلامت

اثرات مهم و شگفت انگیز مطالعه روی سلامت

مطالعه کردن بر توانایی های ذهنی، روحیات و احساسات اثرات مهم و خارق العاده ای دارد. اینگونه اثبات شده است که مطالعه فعالیتی می باشد که تاثیرات سودمندی روی جنبه های گوناگون سلامت دارد.

در ادامه مطلب متوجه خواهید شد که به چه دلیل خواندن کتاب می تواند درست ترین تصمیم به منظور افزایش سلامت و کیفیت زندگی شما باشد:

افزایش تمرکز: کتاب خواندن نیاز به تمرکز بالایی دارد. شاید در آغاز برایتان دشوار باشد که ساعت ها بنشینید و کتاب خود را به دست بگیرید و مطالعه نمایید ولی بعد از مدتی این کار برای شما لذت بخش خواهد شد و به شما آرامش می دهد. کتاب می تواند شما را از دنیای واقعی و بیرونی تان جدا نماید و در دنیای خیالی دیگری فرو برد که همین کار باعث بالا بردن تمرکز شما می شود.

بهبود کیفیت خواب: اثبات گردیده است که مطالعه یکی از بهترین راه ها جهت آرامش و آمادگی برای خواب می باشد. نور موبایل و تلویزیون به مغز می گویند که اکنون موقع بیدار شدن است در صورتی که خواندن کتاب در نور کم دارای تاثیر کاملا متفاوتی است چون مغز تشخیص می دهد که حالا موقع استراحت است

کاهش استرس: موقعی که استرس دارید ترجیح می دهید چه کارهایی بکنید؟ پیاده روی نمایید؟ یا موسیقی بشنوید؟ محققان اطمینان داده اند که در زمانهای استرس بایستی مطالعه نمود. پژوهشهایی که انجام داده اند نشان داده که مطالعه در قیاس با موسیقی، پیاده روی و حتی قهوه بهترین راه برای غلبه به استرس می باشد. اشخاصی که مورد آزمایش واقع شده بودند با مطالعه به مدت ۶ دقیقه توانسته بودند استرس خود را کم کنند.

افزایش نشاط در زندگی: تحقیقات محققان دانشگاه لیورپول اثبات نموده که کتاب خواندن موجب افزایش شادی در زندگی می شود. در واقع افرادی که در هفته ۳۰ دقیقه مطالعه می کنند، دارای زندگی شادتر، رضایتمندی بیشتر و سطح روابط اجتماعی قوی تری می باشند.

آیا مدیتیشن می تواند افکار منفی را از بین ببرد؟ مطلب مرتبط آیا مدیتیشن می تواند افکار منفی را از بین ببرد؟

کاهش خطر ابتلا به افسردگی: خواندن کتاب خود عاملی جهت جلوگیری از افسردگی و حتی زوال عقل مرتبط با سن می باشد. فقط ۵ دقیقه کتاب خواندن کافی است تا ضربان قلب و تنش فیزیکی شما آرام گیرد. لذا هر موقعی که احساس استرس و بی قراری کردید، بهتر است که کتابی را به دست بگیرید و مطالعه کنید.

افزایش تحمل و همدلی: مطالعات اثبات نموده است افزایش عملکرد ذهنی ناشی از کتاب خواندن و مطالعه، منجر به احترام بیشتر به دیگران ، تحمل سایر فرهنگ ها و عقاید و صبر بیشتر در بحث ها و تعاملات اجتماعی و شنیدن دیدگاه ها می گردد.

کاهش دردهای مزمن: مطالعات تجربی نشان داده است افرادی که به خواندن کتاب علاقه دارند، کتاب را با صدای بلند می خوانند و یا به خواندن شعر تمایل دارند، کمتر مبتلا به دردهای فیزیکی مزمن می شوند. ضمنا دردهای جسمی ناشی از تنش های احساسی مثل افسردگی و انزوا در این اشخاص کمتر می باشد.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


تبدیل عکس های معمولی به عکس های آتلیه ای تبدیل عکس های معمولی به عکس های آتلیه ای مشاهده